Списък с въпроси. При избор на категория се визуализират само въпросите към конкретния модул.
- Има ли възможност да се коригира вече осчетоводена операция, как и какво е позволено?
- Необходимо е да се направи справка за сметка 401, в която да се визуализира контрагент име, фактура номер и дата и Идентификационен номер (Булстат) на контрагента, защото един и същ контрагент фигурира няколко пъти в номенклатурата. Как да се направи?
- Има ли възможност за експорт в Excel на Аналитична оборотна ведомост на избрана сметка с конкретни колони?
- Има ли възможност да се генерира справка за сметка 401 за задължения с дата на падеж по-малка от произволно избрана?
- Има ли възможност да се експортира Дневник на сметка в Excel и как?
- Конкретен потребител в меню Справки -> Хронологичен опис визуализира единствено собствените си операции. Защо не вижда пълната хронология?
- Справки, Отчети -> Финансови отчети. Как да се заредят?
- Има ли възможност да се дефинира подсметка на вече дефинирана сметка без подсметки?
- Има ли възможност да се изтрият нулевите партиди в сметки на Доставчици и Клиенти?
- Системата не начислява амортизации на новозакупен актив. Каква е причината?
- Как се сторнират автоматично начислени амортизации?
- От къде мога да коригирам Допълнителни данни на въведен дълготраен актив?
- При въвеждане на новозакупен актив от Осчетоводяване -> Въвеждане на операции, системата не визуализира екрана за добавяне на актива в Данъчния амортизационен план?
- Има ли възможност да бъде изтрит въведен през текущата година актив в Данъчния план?
- Има ли възможност да се коригират данни във въведен през текущата година актив в Данъчния план?
- Има ли възможност да се въвеждат активи в ДАПл за следваща година, при условие, че не е приключен ДАПл за текуща година?
- При Подготовка на инвентаризация на Материални запаси не се визуализират всички артикули/номенклатурни номера?
- Има ли възможност за изтриване на вече издадена Фактура от модул Продажби?
- Първоначално създаване на нов диапазон фактури.
- Кои реквизити подлежат на корекция за вече издадена фактура?
- Необходимо е да рестартирам компютър и фискално устройство
- Дружеството има нова банкова сметка. Как и къде да променим банковата сметка, която излиза при издаване на фактура за продажба по подразбиране?
- Използваме модулите Склад и Продажби. Издаваме фактура за продажба към клиента, въз основа на която стоките напускат склада. Има ли възможност да се намалява автоматично наличностите в склада?
- Дефиниран е нов склад, но при опит за издаване на документи или въвеждане на начални салда, системата извежда съобщение: Несъществуващ склад или липса на права за работа с този склад?
- Има ли възможност да се коригира вече записан документ за приход, поради допусната грешка?
- Има ли възможност да бъдат въведени номер на Фактура и Дата на фактура за вече регистриран приходен складов документ?
- В режим на регистриране на документ в Склад -> Операции -> Приход на склад или Разход на склад са въведени множество редове, множество материални запаси, но е допусната грешка на един от редовете. Има ли възможност за корекция?
- Има ли възможност да се копира въведен приходен документ с цел повторно въвеждане?
- Дефиниран е нов потребител, с права за работа с модулите Банка и Каса. При опит за създаване на документ в съответните модули, системата не визуализира дефинираните банкови сметки и номера каси?
- Как се променя автоматичната номерация на ордерите в модул Каса, за да започнат с № 1 през новата отчетна година?
- Защо номерата на ордерите не започват от номер 1 за новата година, въпреки че е извършено приключване на модул Каса към 31.12?
- Има ли възможност за издаване на Нареждане за кредитен превод, съдържащо няколко фактури на доставчик?
- Има ли възможност да се дефинира Банка във валута?
- Има ли възможност да направя справка за повече от един аналитичен признак?
- Има ли възможност да се зададе фиксиран курс за валута Евро?
- Откъде се зареждат данни от Националния бюлетин на фирмите регистрирани по ЗДДС в България?
- Как да дефинирам нов потребител?
- След прекъсване на тока или мрежата по време на осчетоводяване на фактура и при повторно влизане във Въвеждане на операции, системата извежда съобщение, че този документ вече е осчетоводен. Реално този документ не е видим в хронологичния опис?
- Годишно приключване - от къде се изпълнява и какво трябва да направя?
- При зареждане на данни от регистър на НАП в Ажур®, програмата изписва съобщение за некоректен формат на файла/поле от файла. Как да заредя данни успешно?
- При вход в Ажур® се визуализира съобщение: „Версиите на кода и БД са различни! Това може да доведе до грешки!“
- Има ли възможност да се коригира информация за допълнителна структура на вече осчетоводена операция и как?
- Как да заложа годишен коефициент по чл. 73, ал.5 от ЗДДС при старт на работа с Ажур?
- При опит да генерирам файлове за ДДС получавам съобщение: „Не сте попълнили ЕГН на декларатора“.
- Как да зададем начален номер на протокол за начисляване на ДДС, ако до този момент са издавани протоколи от друго място?
- Необходимо е да отразя корекция в Дневниците по ДДС за документ, който вече е бил отразен в предходен период. Какво трябва да направя?
- Дефинирана е нова сметка в сметкоплана от група 20-а, но при опит да се заведе ДМА по нея, системата не позволява да се посочат данни за амортизация.
- В предприятието ни постъпва нов МОЛ, който поема активи от друг служител. Възможно ли е да съставим документ, с който масово да актуализираме картоните на всички активи по описа и да остане следа за датата на промяна на обстоятелството?
- Как мога да видя справка за начислените амортизации по месеци за даден дълготраен материален актив?
- Актуализация на инсталация от файл?
- При вход в системата на екран се появява следното съобщение: Не е направен архив на базата данни от:....
- Вътрешна грешка 100
- При вход в системата на екран се появява следното съобщение: Върху базата данни не са изпълнявани функциите Backup и последващ Restore...
- Как да проверя коя е версията на моята инсталация?
- Какво е регистрация? Как да направя регистрация?
- Unable to complete network request to host....
- “External except C0000006”
- Вътрешна грешка 101
- Вътрешна грешка 118; Вътрешна грешка 150
- Вътрешна грешка 120; Вътрешна грешка 205
- Вътрешна грешка 122; Вътрешна грешка 123
- Съобщение за грешка при експорт в Excel: "Unable to set the Number Format property of the Range Class"
- Дружеството има нов управител и при генериране на Справка декларация се визуализират неактуални данни. Как да го променим?
- Необходимо е да генерираме повторно вече изготвен файл с данни за ЦРМ, за да го изпратим отново. Как може да се случи това?
- Колона Предходна година не е пренесена вярно във финансовите отчети, а отчетите са равнени към 31.12 на предходната година – на какво се дължи?
Q. Има ли възможност да се коригира вече осчетоводена операция, как и какво е позволено?
Корекция на вече осчетоводена счетоводна операция се извършва от меню Справки, Отчети -> Хронологични описи -> След задаване на критерии за извеждане на данни-> На екран с редактиране (задължителна отметка) -> На екран.
Възможните полета за редактиране, в зависимост от условното разделение на операциите (операции свързани с ДДС регистри и свободни операции) са:
- Номер и дата на документ – полето е достъпно за редакция при условие, че операциите не са свързани с ДДС дневници;
- Регистрационен № - полето е достъпно за редакция, независимо от условното разделение на операциите;
- Обяснителен текст.
Q. Необходимо е да се направи справка за сметка 401, в която да се визуализира контрагент име, фактура номер и дата и Идентификационен номер (Булстат) на контрагента, защото един и същ контрагент фигурира няколко пъти в номенклатурата. Как да се направи?

Q. Има ли възможност за експорт в Excel на Аналитична оборотна ведомост на избрана сметка с конкретни колони?
АОВ -> Сметка/Подсметка -> Критерии за справката, период и др. -> Генериране на справка На екран, избор за видими/скрити колони чрез бутон


Q. Има ли възможност да се генерира справка за сметка 401 за задължения с дата на падеж по-малка от произволно избрана?
Да, възможно е при помощ от аналитична сметка (аналогов клавиш F2) за см. 401/ подсметка -> десен бутон на мишката Филтър по колони -> позиционира се върху колона Дата на падеж -> активиране на филтъра и избор на Custom filter.
Q. Има ли възможност да се експортира Дневник на сметка в Excel и как?
Справки, Отчети -> Синтетични отчети -> Избор на критерий За аналитична сметка -> Посочва се Сметка/Подсметка/Аналитично ниво -> Задава се период на справката От – До -> Бутон Разширен Excel.
Q. Конкретен потребител в меню Справки -> Хронологичен опис визуализира единствено собствените си операции. Защо не вижда пълната хронология?
Q. Справки, Отчети -> Финансови отчети. Как да се заредят?
Финансови отчети -> Десен бутон на мишка в лявата част на екрана (бял екран) -> Вмъкване на отчет от друга база -> Визуализира се поддиректория FO_NSS2016, съдържаща папки и файлове -> Позициониране с мишка върху, например Balans.bin -> Двоен клик с мишка или бутон Open и изчакване до окончателното зареждане на отчета. Последователността от действия се повтаря за импорт на останалите отчети, включително и Справка за нетекущи ДА, която се намира в папка Prilojenia.
Непосредствено след импорта, еднократно излезте от меню Финансови отчети и след това отново влезте за генериране на отчетите.
Q. Има ли възможност да се дефинира подсметка на вече дефинирана сметка без подсметки?
Q. Има ли възможност да се изтрият нулевите партиди в сметки на Доставчици и Клиенти?
Q. Системата не начислява амортизации на новозакупен актив. Каква е причината?
- Попълнена е Остатъчна стойност равна на отчетната или балансова стойност. Възможно е да бъде коригирана от База -> Начални салда и обороти -> Избор на Сметка/Подсметка/Инвентарен номер -> промяна на стойността в поле Остатъчна стойност -> За запазване на промените Бутон Запис;
- При въведена Дата на въвеждане в експлоатация, различна от Дата на придобиване:
- при метод Линеен годишен, съгласно МСС, признаването на амортизации започва от деня на въвеждане в експлоатация.
- в поле Амортизируем актив е избрано: Не. Тези активи не подлежат на амортизиране.
Q. Как се сторнират автоматично начислени амортизации?
Важно: амортизации се сторнират в обратна последователност на начисляването, като се започне от периода с последно начислени амортизации назад. При сторниране на амортизации не бива да се прескачат или пропускат периоди.
Q. От къде мога да коригирам Допълнителни данни на въведен дълготраен актив?


Q. При въвеждане на новозакупен актив от Осчетоводяване -> Въвеждане на операции, системата не визуализира екрана за добавяне на актива в Данъчния амортизационен план?
Q. Има ли възможност да бъде изтрит въведен през текущата година актив в Данъчния план?
Да, възможно е от меню Дълготрайни активи -> Данъчни -> Преглед на движение на ДАА -> бутон Визуализация. Позициониране в/у актива/ите, десен бутон на мишка -> Изтриване.
Q. Има ли възможност да се коригират данни във въведен през текущата година актив в Данъчния план?
Q. Има ли възможност да се въвеждат активи в ДАПл за следваща година, при условие, че не е приключен ДАПл за текуща година?
Внимание: Преди да изпълните това действие направете архив. Внимание! Приключването на данъчен план към даден период е окончателно и необратимо.
Q. При Подготовка на инвентаризация на Материални запаси не се визуализират всички артикули/номенклатурни номера?
Q. Има ли възможност за изтриване на вече издадена Фактура от модул Продажби?
Q. Първоначално създаване на нов диапазон фактури.
На екран се визуализира текущ диапазон с начален номер 0000000001 и краен номер 9999999999. За да се създаде нов диапазон, първо се коригира Крайния номер с номер по-малък от началния номер на новия диапазон.
Пример: Текущ диапазон с начален номер 0000000001 и краен номер 1999999999.
За нов диапазон -> стрелка надолу от клавиатурата -> отваря се нов ред и се посочват се Начален и Краен номер -> Бутон Запис или аналогов клавиш F10. Диапазоните не могат да бъдат вложени като номерация.
Q. Кои реквизити подлежат на корекция за вече издадена фактура?
Q. Необходимо е да рестартирам компютър и фискално устройство
- Затворете Ажур®;
- Изключете и включете фискалното устройство;
- Рестартирайте компютъра;
- Въведете чрез клавиатурата на самото ФУ необходимия режим за връзка с компютър (ако е приложимо, съгласно модела и производителя)
- Уверете се, че са стартирани допълнителните интерфейси за връзка с компютър. Важи само за тези, за които са приложими такива;
- След като се уверите, че ФУ е в готовност за работа, отново влезте в Ажур®.
Q. Дружеството има нова банкова сметка. Как и къде да променим банковата сметка, която излиза при издаване на фактура за продажба по подразбиране?
В горната част на екрана изберете Фирми => Преминете със стрелката или плъзгач надясно, за да достъпите полета Банка, Банков клон, BIC, IBAN. Отразете промените и потвърдете с бутон Запис.
Q. Използваме модулите Склад и Продажби. Издаваме фактура за продажба към клиента, въз основа на която стоките напускат склада. Има ли възможност да се намалява автоматично наличностите в склада?
Изберете Продажби => Фактуриране => Поставете отметка в опция Фактури, дневни продажби с изписване от склад.
При издаване на фактура е необходимо да се посочват коректен шифър склад и съществуващ номенклатурен номер на материален запас.
Създадени фактури, които не са изписали, може да обработите от меню Продажби-=> Обработки => Преглед на документи => Фактури => десен бутон върху фактурата => Изписване от склад.
Q. Дефиниран е нов склад, но при опит за издаване на документи или въвеждане на начални салда, системата извежда съобщение: Несъществуващ склад или липса на права за работа с този склад?
Q. Има ли възможност да се коригира вече записан документ за приход, поради допусната грешка?
Q. Има ли възможност да бъдат въведени номер на Фактура и Дата на фактура за вече регистриран приходен складов документ?
Q. В режим на регистриране на документ в Склад -> Операции -> Приход на склад или Разход на склад са въведени множество редове, множество материални запаси, но е допусната грешка на един от редовете. Има ли възможност за корекция?
- При грешно въведени количесто или стойност: позициониране върху реда -> двоен клик на мишка -> системата зарежда отново реда с възможност за редакция на стойностите;
- За изтриване на ред от документа: Действието е разрешено при неактивен курсор (да не мига) в поле номенклатурен номер. Ако е активен курсорът -> клавиш Escape -> Позициониране върху реда с мишка-> клавишна комбинация Ctrl + Del -> Потвърждение Да;
- За изтриване на няколко реда: Действието е разрешено при неактивен курсор (да не мига) в поле номенклатурен номер. Ако е активен курсорът -> клавиш Escape -> Позициониране върху реда с мишка-> клавиш Space (реда се оцветява в синьо) -> Позициониране върху следващ ред с мишка или стрелка от клавиатура -> клавиш Space -> десен бутон на мишка -> Изтриване на маркираните.
Q. Има ли възможност да се копира въведен приходен документ с цел повторно въвеждане?


Q. Дефиниран е нов потребител, с права за работа с модулите Банка и Каса. При опит за създаване на документ в съответните модули, системата не визуализира дефинираните банкови сметки и номера каси?
- Каса -> База -> Дефиниране на Каса ->Касиери;
- Банка-> База -> Банкова сметка ->Счетоводители.
Q. Как се променя автоматичната номерация на ордерите в модул Каса, за да започнат с № 1 през новата отчетна година?
Q. Защо номерата на ордерите не започват от номер 1 за новата година, въпреки че е извършено приключване на модул Каса към 31.12?
Q. Има ли възможност за издаване на Нареждане за кредитен превод, съдържащо няколко фактури на доставчик?
Издаването на документа се извършва от меню Документи -> Искане за плащане към доставчици.
Q. Има ли възможност да се дефинира Банка във валута?
Внимание! Предвидена е възможност за дефиниране на служебна банкова сметка в EUR, но за да стане активен чек бокс Служебна банкова сметка, трябва след задаване номер на банковата сметка да се избере вид валута EUR.
При работа с оперативна валутна банкова сметка може да се издава само Нареждане за кредитен превод.
При работа със служебна банка при създаване на искания за плащания към доставчици се визуализират само задълженията в EUR.
При преглед на банкови документи и искания на десен бутон на мишката има опция Интернет банкиране SEPA, което създава файл по спецификациите, определени в Appendix 3 of the specification for remote data transmission between customer and bank according to the DFÜ agreement.
Q. Има ли възможност да направя справка за повече от един аналитичен признак?
Q. Има ли възможност да се зададе фиксиран курс за валута Евро?

Q. Откъде се зареждат данни от Националния бюлетин на фирмите регистрирани по ЗДДС в България?
Q. Как да дефинирам нов потребител?
Q. След прекъсване на тока или мрежата по време на осчетоводяване на фактура и при повторно влизане във Въвеждане на операции, системата извежда съобщение, че този документ вече е осчетоводен. Реално този документ не е видим в хронологичния опис?
Q. Годишно приключване - от къде се изпълнява и какво трябва да направя?
· Задължително направете архиви;
· Приключете извършените инвентаризации на материални запаси (ако сте
използвали функцията) от Счетоводство => Материални запаси => Приключване. Функцията изисква приключване за всяка дата и съответно сметка с избрана аналитичност;
· Проверете дали е приключен Данъчния план за годината, която приключвате,
го направете от Дълготрайни активи => Данъчни=> Приключване на ДАПл.
Системата изисква въвеждане на потребител и парола;
· Проверете дали са налице неизтрити записи за обезценка на МЗ –
Автоматични операции => Обезценка на МЗ => Обхват на обезценка.
При наличие на записи в този екран е необходимо да маркирате с двоен клик на мишка съответен ред за Сметка и аналитична сметка => бутон Изтриване на обезценката.
Функция Годишно приключване се изпълнява от Системни функции => Приключване на период. Системата изисква въвеждане на потребител и парола=> Поставяте отметка пред модула, който желаете да приключите => Бутон Приключване на периода.
Внимание: При изпълнение на функцията, системата изтрива всички операции към дата, която е посочена в екран Приключване на период => Приключване на текущия период към дата: ....
Q. При зареждане на данни от регистър на НАП в Ажур®, програмата изписва съобщение за некоректен формат на файла/поле от файла. Как да заредя данни успешно?
Q. При вход в Ажур® се визуализира съобщение: „Версиите на кода и БД са различни! Това може да доведе до грешки!“
Q. Има ли възможност да се коригира информация за допълнителна структура на вече осчетоводена операция и как?
- Изтриване на доп. признаци – системата пренасочва операцията в група Операции без доп. признаци;
- Въвеждане на доп. признаци – избор;
- Корекция на доп. признаци – позволява корекция на данните от допълнителния екран.
Q. Как да заложа годишен коефициент по чл. 73, ал.5 от ЗДДС при старт на работа с Ажур?
Q. При опит да генерирам файлове за ДДС получавам съобщение: „Не сте попълнили ЕГН на декларатора“.
Q. Как да зададем начален номер на протокол за начисляване на ДДС, ако до този момент са издавани протоколи от друго място?
Q. Необходимо е да отразя корекция в Дневниците по ДДС за документ, който вече е бил отразен в предходен период. Какво трябва да направя?
- С текуща дата на работа стартирате меню Счетоводство-> Осчетоводяване-> Сторниране;
- За период От-До посочвате предходния период, в който е бил отразен вече документа;
- Сторнирате операциите по документа;
- В меню Счетоводство->Осчетоводяване-> Въвеждане на операции-> осчетоводявате и разнасяте в дневника по ДДС документа по коректен начин.
Q. Дефинирана е нова сметка в сметкоплана от група 20-а, но при опит да се заведе ДМА по нея, системата не позволява да се посочат данни за амортизация.
Q. В предприятието ни постъпва нов МОЛ, който поема активи от друг служител. Възможно ли е да съставим документ, с който масово да актуализираме картоните на всички активи по описа и да остане следа за датата на промяна на обстоятелството?
Важно! Менюто работи със счетоводни сметки, чиято аналитичност е от тип Дълготрайни активи!
Q. Как мога да видя справка за начислените амортизации по месеци за даден дълготраен материален актив?

Q. Актуализация на инсталация от файл?
Стартирайте програмата и влезте в основен екран. При наличие на
многофирмен вариант на инсталацията е без значение в коя фирма извършвате действието.
Позиционирайте в горен ляв ъгъл => клик с мишка в/у Ажур® L => падащо меню
=> изберете Информация.

Вариант при липса на интернет свързаност:
- Бутон: Актуализация на конфигурацията от файл (втори бутон от дясно на ляво);
- Изберете пътя до конфигурационния файл (директория, в която е копиран).

Вариант при наличие на интернет свързаност:
Използвайте бутон Актуализация на конфигурацията (трети бутон от дясно на ляво).

Q. При вход в системата на екран се появява следното съобщение: Не е направен архив на базата данни от:....
Организацията на архивиране е при следната последователност:
- Всички потребители да са извън системата с изключение на потребител администратор;
- Oт меню Системни функции => Архивиране/Възстановяване => Архивиране:
- Необходимо е да се направи първо архив без отметка „Архив през backup”
- Необходимо е да се направи следващ архив с отметка „Архив през backup".
Q. Вътрешна грешка 100
Некоректна инсталация.
Q. При вход в системата на екран се появява следното съобщение: Върху базата данни не са изпълнявани функциите Backup и последващ Restore...

- Всички потребители излизат от системата с изключение на потребител администратор;
- Необходимо е да се направи архив без отметка „Архив през backup” от меню Системни функции -> Архивиране/Възстановяване -> Архивиране;
- Изпълнява се функция Backup/Restore на текущата БД от меню Системни функции -> Архивиране/Възстановяване.

Q. Как да проверя коя е версията на моята инсталация?
Версията на базата с данни е изсписана в меню Информация -> Версия на базата с данни (горе в дясно на екрана)
Q. Какво е регистрация? Как да направя регистрация?
Стартирайте програмата и влезте в основен екран. При наличие на многофирмен вариант на инсталацията е без значение в коя фирма извършвате действието.
Позиционирайте в горен ляв ъгъл -> клик с мишка в/у Ажур® L -> падащо меню -> изберете Информация

В екран Информация, чрез бутон Регистриране на Ажур® (ситуиран долу, в дясно на менюто) са възможни два варианта:

При наличие на интернет свързаност, регистрацията е автоматична.
При липса на интернет свързаност, системата визуализира екран с код за идентификация.
За продиктуване на код и обратна информация за код за регистрация е необходимо да се свържете в работно време на Бонев Софт.
Q. Unable to complete network request to host....
Значение на грешката:
Ажур® не може да установи връзка с Interbase сървър (базата данни на Ажур®)
Възможни причини:
- Липсва мрежова свързаност – физическа или софтуерна.
- Няма инсталиран и стартиран сървър за база данни – Interbase.
(възможна е различна визуализация и език при отделните версии на Windows)
В екрана с визуализиран списък проверете:
- Ако в списъка на услугите не намирате InterBase2017 Guardian означава, че няма
- Намирате InterBase2017 Guardian и го стартирате с десен бутон Start. Стартирайте
- Не е отворен порт в Windows Firewall или аналогична защитна стена на сървъра.
- Не е инсталиран Interbase Client на работната станция.
- Има друго приложение/програма, което заема същите ресурси като сървъра за базата
На сървъра отворете Control Panel \ Administrative Tools \ Services.
В екрана с визуализиран списък проверете дали са налични InterBase 2017 Guardian gds_db и Firebird едновременно. Деинсталирайте InterBase и го инсталирайте наново, но на втора инстанция! Стартирайте Ажур®.
Всички инструкции за инсталация на Ажур може да намерите на сайта на Бонев Софт, страница За потребители => Downloads => Ръководства за инсталация и системна поддръжка на Ажур® и може да достъпите чрез следния линк:
https://www.bsoft.bg/rakovodstva-za-instalatsiya/
Q. “External except C0000006”
Oписаната грешка е грешка в паметта на MS Windows. Може да се дължи на лоша мрежова връзка, проблеми с рутери, суичове, мрежови карти и т.н. Възможна е появата ѝ също и при работа през терминал (remote desktop connection), както и при работа на виртуални машини. В Интернет има описано на какво точно се дължи, както и начини за справяне с проблема, въпреки че това не винаги се получава. Опитайте се да локализирате дали се получава на всички работни станции или само на определен компютър и колко често се случва. Като последен вариант е инсталирането на специален build на Ажур®, с който се заобикаля този проблем.
Q. Вътрешна грешка 101
Изисква се конфигурационен файл за инсталацията. Конфигурационният файл е индивидуален за всяка инсталация / клон и се предоставя от Бонев Софт.
Q. Вътрешна грешка 118; Вътрешна грешка 150
Опит за преместване/копиране на инсталация на Ажур. За да преместите инсталация, моля, следвайте инструкции достъпни на https://www.bsoft.bg/rakovodstva-za-instalatsiya/
Q. Вътрешна грешка 120; Вътрешна грешка 205
Q. Вътрешна грешка 122; Вътрешна грешка 123
Несъответствие на инсталация и конфигурационен файл, например приет конфигурационен файл, отнасящ се за друга инсталация. Конфигурациония файл е индивидуален за всяка инсталация/ клон и се предоставя от Бонев Софт.
Q. Съобщение за грешка при експорт в Excel: "Unable to set the Number Format property of the Range Class"
https://www.howtogeek.com/245510/how-to-change-excels-decimal-separators-from-periods-to-commas/
https://support.office.com/en-us/article/change-the-character-used-to-separate-thousands-or-decimals-c093b545-71cb-4903-b205-aebb9837bd1e
Q. Дружеството има нов управител и при генериране на Справка декларация се визуализират неактуални данни. Как да го променим?
В горната част на екрана изберете Фирми => Преминете със стрелката или плъзгач на дясно, за да достъпите полета Представляващ, Длъжност и редактирате. Запазете прмените с бутон Запис.
Q. Необходимо е да генерираме повторно вече изготвен файл с данни за ЦРМ, за да го изпратим отново. Как може да се случи това?
Q. Колона Предходна година не е пренесена вярно във финансовите отчети, а отчетите са равнени към 31.12 на предходната година – на какво се дължи?
