Списък с въпроси. При избор на категория се визуализират само въпросите към конкретния модул.

Q. Има ли възможност за изтриване на вече издадена Фактура от модул Продажби?

Не, няма възможност за физическо изтриване на фактури за продажби. Възможно е анулиране на документа от Обработки -> Преглед на документи -> Фактури -> Позициониране в/у избран документ -> десен бутон на мишка -> Анулиране. Повторно издаване на фактура с този номер не се допуска.

Q. Първоначално създаване на нов диапазон фактури.

База -> Диапазони на документи -> Фактури
На екран се визуализира текущ диапазон с начален номер 0000000001 и краен номер 9999999999. За да се създаде нов диапазон, първо се коригира Крайния номер с номер по-малък от началния номер на новия диапазон.
Пример: Текущ диапазон  с начален номер 0000000001 и краен номер 1999999999.
За нов диапазон -> стрелка надолу от клавиатурата -> отваря се нов ред и се посочват се Начален и Краен номер -> Бутон Запис или аналогов клавиш F10. Диапазоните не могат да бъдат вложени като номерация.

Q. Кои реквизити подлежат на корекция за вече издадена фактура?

Корекции се извършват от меню Обработки -> Преглед на документи -> Фактури. Режимът на редакция се активира с аналогов клавиш F2 след позициониране в конкретно поле. Възможни за редакция са данните за Дистрибутор шифър, Дистрибутор име, Договор, Договор име, Дата договор, Поръчка, Наименование поръчка, Дата на поръчка, Падеж, Контировка, Рег.номер, Допълнителен текст на фактурата, Обяснителен текст към счетоводната операция, Начин на плащане, Доставчик търг.верига, Поръчка към търг. верига, Вх. стоков номер, Номер експедиция, Специална информация, Адрес на получателя, Представител на получателя, МОЛ на клиент, Основание за неначисляване на ДДС, GLN номер, Контрагент е-мейл. Попълване на полета със значения от номенклатура, например Начин на плащане, се извършва чрез клавиш F3. Корекцията е възможна при условие, че статуса на документа е осчетоводен Не, както и документа не е включен и изпратен към ЦРМ.

Q. Необходимо е да рестартирам компютър и фискално устройство

Необходимо е да рестартирам компютъра и фискалното си устройство. Каква е правилната последователност на действия?
  • Затворете Ажур®;
  • Изключете и включете фискалното устройство;
  • Рестартирайте компютъра;
  • Въведете чрез клавиатурата на самото ФУ необходимия режим за връзка с компютър (ако е приложимо, съгласно модела и производителя)
  • Уверете се, че са стартирани допълнителните интерфейси за връзка с компютър. Важи само за тези, за които са приложими такива;
  • След като се уверите, че ФУ е в готовност за работа,  отново влезте в Ажур®. 
 

Q. Дружеството има нова банкова сметка. Как и къде да променим банковата сметка, която излиза при издаване на фактура за продажба по подразбиране?

Промяната е разрешена само за служебни потребители 987 и 9999. От стартов/входен екран на Ажур®=> Бутон Пароли и данни за фирма =>
В горната част на екрана изберете Фирми => Преминете със стрелката или плъзгач надясно, за да достъпите полета Банка, Банков клон, BIC, IBAN. Отразете промените и потвърдете с бутон Запис.

Q. Използваме модулите Склад и Продажби. Издаваме фактура за продажба към клиента, въз основа на която стоките напускат склада. Има ли възможност да се намалява автоматично наличностите в склада?

От основен екран => позиционирате в горната лява част на екрана Ажур®L => от падащо меню изберете Настройки =>
Изберете Продажби => Фактуриране => Поставете отметка в опция Фактури, дневни продажби с изписване от склад.
При издаване на фактура е необходимо да се посочват коректен шифър склад и съществуващ номенклатурен номер на материален запас.
Създадени фактури, които не са изписали, може да обработите от меню Продажби-=> Обработки => Преглед на документи => Фактури => десен бутон върху фактурата => Изписване от склад.